"Din stemme styrer konkurrencens flow – velkommen på scenen!"
Hvad opgaven går ud på:
Som Konkurrence-vært (Moderator/Announcer) er du ansvarlig for at præsentere de konkurrerende kor fra scenen foran publikum og jury. Du skal annoncere hvert kor og deres repertoire med klarhed og sikkerhed, og samtidig informere om vigtige praktiske forhold under konkurrencen – som fx brug af mobiltelefoner, adgang til hallen samt eventuelle foto- og video-restriktioner. Det er vigtigt, at du har en rimelig musikalsk forståelse for at kunne annoncere konkurrencernes numre korrekt.
Hvor opgaven finder sted:
Du arbejder på de forskellige konkurrence-scener, herunder Musikhuset Aarhus, Dokk1, Aarhus Domkirke og Skt. Lukas Kirke.
Hvad du gerne skal kunne:
Du skal kunne tale tydeligt og sikkert foran et publikum, og være komfortabel med at kommunikere på engelsk. Det er vigtigt, at du øver dig på udtalen af korenes navne og repertoire, da deltagerne kommer fra hele verden. En musikalsk baggrund er en fordel, så du kan håndtere annonceringen af sangene med korrekt terminologi. Det er også en fordel, hvis du kan tage flere vagter.
Andet godt:
Alle konkurrence-værter får en grundig træning af Interkultur-personalet inden festivalen. På træningsdagen bliver du introduceret til, hvordan du kommer sikkert af og på scenen, og du får hjælp til korrekt udtale og den praktiske afvikling. Du modtager daglige opdateringer under konkurrencen for at sikre, at du altid har den nyeste information om de enkelte kor og arrangementer.
Festivalens afvikling
Du vil arbejde i konkurrence-perioden fra den 26. juni 2025 til den 6. juli 2025. Antallet af værter på scenen pr. dag afhænger af konkurrencens længde – normalt 1-2 værter pr. venue.